Monday, October 25, 2010

Questions for Speaking test on Oct. 29th

1. ¿Cuántos libros tienes? (how many books do you have?)
~ Yo tengo cinco libros.

2. ¿Cuántas mochilas hay en la clase?
(How many backpacks are there in class?
~ Hay muchas /veinte mochilas en la clase.

3. ¿Cuántos estudiantes hay en el colegio?
(How many students at the high school?)
~ Hay muchos estudiantes en el colegio.
~ Hay dos mil novecientos estudiantes en el colegio.

4. ¿Cuántos pupitres hay en la clase? (How many desks in the classroom?)
~ Hay treinta y ocho pupitres en la clase.
~ Hay muchos pupitres en la clase.

5. ¿Quién tiene una mochila roja? (Who has a red backpack?)
~ (Juanjo/El tigre) tiene una mochila roja.
~ Yo tengo una mochila roja.

6. ¿Quién tiene la clase de matemáticas? (Who has a math class?)
___(student’s name)___ tiene la clase de matemáticas.
~ Yo tengo la clase de matemáticas.

7. ¿Quién tiene un cuaderno? (Who has a binder?)
~(student’s name) tiene un cuaderno.
~ Yo tengo un cuaderno.

8. ¿Quién tiene un lápiz amarillo? (Who has a yellow pencil?)
(student’s name) tiene un lápiz amarillo.
~ Yo tengo un lápiz amarillo.

9. ¿Quién tiene una goma de borrar? (Who has an eraser?)
(student name) tiene una goma de borrar.
Yo tengo una goma de borrar.

Wednesday, October 20, 2010

Chap 2 vocab; things in your room

chap 2 paso 2 vocab.:
el armario – closet
la cama – bed
el cuarto – room
la lámpara – lamp
la puerta – door
la revista – magazine
la ropa – clothing
la almohada – pillow
la computadora – computer
el DVD – DVD
el estéreo – stereo
el teléfono – telephone
el celular – cell phone
la videocasetera – VCR
una alfombra – rug
un balcón – balcony
los discos compactos – CDs
el estante – bookcase
una pecera – fishbowl
unas plantas – plants
un tocador de discos compactos – CD player

Monday, September 27, 2010

Making progress

We have just completed our first section of this semester. Progress reports will be distributed this week. We just took our first common assessment last week on the regular "ar" verbs; their meanings and conjugations.
We will begin learning about classroom items and introducing the regular "er" verbs this week.

Tuesday, September 14, 2010

Likes and Dislikes notes

Likes & Dislikes
~ to discuss what you and others like and don’t like.

To find out what a friend likes, or likes to do, we ask this question:
¿Qué te gusta? – What do you like?

Response:
Me gusta …. Me gusta el fútbol.

Los deportes – sports
1. el baloncesto (basketball) or el basquetbol
2. el béisbol (baseball)
3. el fútbol (soccer)
4. el fútbol norteamericano (football)
5. la natación (swimming) el polo acuático ~ h2o polo
6. el tenis (tennis)
7. el voleibol ( volleyball)
8. el sofbol (softball)

¿Te gusta el fútbol? “te” refers to “you”
~ When you see the “te gusta” at the beginning of the question, you begin your answer with “sí” (yes) or “no” (no).

Sí, me gusta el fútbol. (affirmative)

No, no me gusta el fútbol. (negative)
*If the answer is in the negative (no), you begin with “no” and then say no me gusta.

la música – music
el jazz (jazz)
la música clásica – classical music
la música pop – popular music
la música rock – rock music
la música de…. example: la música de los Beatles



La comida (food)
el chocolate (chocolate)
la comida mexicana (Mexican food)
la comida italiana (Italian food)
la comida china (Chinese food)
la ensalada (salad)
la fruta (fruit)
las legumbres (vegetables)
la pizza (pizza)
el pescado (fish)

las clases (classes)
la clase de Español (Spanish)
la clase de inglés (English)
la clase de matemáticas (math)
la clase de ciencia (science)
la clase de arte (art)
la tarea – homework

1. ¿Qué te gusta? Me gusta…
2. ¿Qué no te gusta? No me gusta
3. ¿Te gusta el fútbol? Sí, me….. or No, no me……
4. ¿Te gusta la música pop?
5. ¿Te gusta la música de rap?
6. ¿Te gusta el chocolate?
7. ¿Te gusta la comida italiana?
8. ¿Te gusta la tarea?

Thursday, September 2, 2010

"ar" verb conjugations

Conjugating “ar” verbs:
What is conjugation? = You change the verb form to match the person that is doing the action.

example:
1. verb- estudiar (to study)
• this is the infinitive or unchanged verb.

2. I need to change this verb to match the person.
example= Yo estudio. (the ending “ar” was dropped and “o” was added)

A. Each person has a different ending when you conjugate:
* drop the ending “ar” and add these endings:
Yo (I) – o - estudio
Tú (you) – as - estudias
él (he) – a - él estudia
ella (she)– a - ella estudia
usted (you)– a - usted estudia

plural:
Nosotros (masc.) - estudiamos
Nosotras (fem.)=(we/us) – amos

ellos (m) - ellos estudian
ellas (f)(they/them) - an -ellas estudian
ustedes (you all) - ustedes estudian

Wednesday, September 1, 2010

Upcoming assignments

1. On Friday, September 3rd, we will have a speaking quiz on the Spanish alphabet. The students are responsible to know how to say every letter of the alphabet. They will be asked ten random letters. Each letter said correctly is worth 2 points, for a total of 20 points.

2. We will be beginning the conjugation of regular "ar" verbs this week. Along with this we will learn the pronouns.

Who are you?

We will be asking and answering questions in class to express some information about ourselves.

Finding out about you:
¿Cómo te llamas?
~ Me llamo Señor Madsen.

¿De dónde eres?
~ Yo soy de Fresno.

¿Cuántos años tienes?
~ Yo tengo cuarenta y un años.

¿Cómo estás?
~ Yo estoy muy bien gracias. ¿Y tú?

¿Dónde vives?
~ Yo vivo en Clovis.

¿Qué es tu numero favorito?
~ Mi numero favorito es tres.

¿Qué es tu color favorito?
~ Mi color favorito es azul.


We will be finding out about each other on Thursday and Friday of this week.